Az eddigi tapasztalatok arra utalnak: rendben zajlik az iskolák állami átvételének folyamata – jelentette ki az oktatásért felelős államtitkár szerdán az Emberi Erőforrások Minisztériuma Együtt a jó iskoláért című országjáró körútjának ceglédi állomásán.

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Hoffmann Rózsa a szakmai fórumot megelőző sajtótájékoztatón hangsúlyozta: ahogyan eddig, úgy a programsorozat negyedik állomásán, Cegléden is igyekszik személyes benyomásokat szerezni az iskolák átadás-átvételéről.

“A tapasztalatok megnyugtatóak, úgy látjuk: a folyamat rendben zajlik” – fogalmazott az államtitkár, aki kérdésre válaszolva hozzátette: a nagy átalakításokhoz hasonlóan a közoktatási rendszer megújítását is törvényalkotással kellett kezdeni, ami az eredeti elképzelésekhez képest elhúzódott és jelentősen módosult. A megvalósítás ezért valóban gyors, ám nem jár akkora fennakadásokkal, amekkorákat a változtatás ellenzői “vizionáltak” – mondta. Ezt támasztja alá a minisztériuma és több pedagógus-szakszervezet között a minap létrejött megállapodás is.

Hoffmann Rózsa ugyancsak kérdésre válaszolva jelezte: az iskolaigazgatók kinevezésének államtitkári jogkörbe utalása elsősorban “presztízsnövelő aktus”, a kiválasztás azonban ezután is helyi szakmai javaslatokra épül.

Bögös István, a ceglédi Várkonyi István Általános Iskola igazgatója a sajtótájékoztatón elmondta: az átalakítás nem okozott zavart az intézmény mindennapjaiban. Ugyanakkor utalt arra: remélik, hogy az eddigi oktatási “reformhullámvasút” megáll és tartós pályára áll a köznevelés rendszere Magyarországon.

Csajka Józsefné Rebek Éva tankerületi igazgató közölte: a ceglédi járáshoz tartozó tizenkét település közül négy helyen vette át a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ az iskolák működtetését. “Csak feladatokat látunk, problémát nem” – fűzte hozzá.

Földi László, a város fideszes polgármestere arról beszélt: büszkék arra, hogy Cegléd igazi iskolaváros, és ezen a most formálódó, új oktatási rendszer sem változtat. Közölte: a közoktatás állami feladat, az iskolák állami fenntartásba vételének lehetővé tételével tehát csak ennek elismerése történt meg.

MTI