Gőzerővel épül az M4-es. Két éve letették az alapkövét, akkor megmondták, hogy 2019 év végére Abony határáig már autóúton lehet eljutni. Egy évre rá már Szolnok határában lesz az út, azaz valóság lesz a régen vágyott útból. Mégis, különböző fórumokon oly sok kritika ömlik a mostani építőkre és építtetőkre, mintha nem történne semmi.

Így aztán gondoltuk felelevenítjük azt a pontosan tíz évvel ezelőtti történetet, amikor a szocialista kormány, érezve a közhangulatot, úgy döntött, egy kis trükkel megpróbál uniós forrásokat átcsoportosítani. De mit is ír erről a sajtó?

A regiolapok.hu weboldalon a következő mondatokkal írták le a helyzetet: “A Népszabadságban megjelent információk szerint a kormányzat úgy oldaná meg a kérdést, hogy kicserélné két autópálya finanszírozási hátterét. Az M3-as következő szakaszát ugyanis eddig magántőkéből akarták megépíteni, de azt mégis uniós forrásból fedeznék, míg az M4-est végül koncesszióba adnák.”

Koncesszió. Tudják, az a megoldás, amikor a külföldi befektető bankhitelből megépíti az utat, majd ügyes szerződésekkel hatalmas összegekért azt visszabérli tőle az állam. Olyan üzlet, amin egyszerűen lehetetlen bukni. De nem csak ez volt a gond. Így folytatja a lap a Népszabadságra hivatkozva:

“Az Európai Unióhoz beadott tervek legnagyobb hibája az volt, hogy főútként próbálta „eladni” a valójában autópályának készülő terveket. Azokon ugyanis egyértelműen látszott, hogy nem a főúton szokványos sebességre méretezték őket.”

Magyarán egy átlátszó húzással, hülyének nézve az uniós szakembereket, át akarták verni az EU-t. Igen ám, de ott is volt olyan, aki nem a semmiért vette föl a fizetését.

“Az autópályák építéséhez viszont egészen más engedélyek kellenek, mint egy főútéhoz, így a hiányzó dokumentációk miatt az EU külső tanácsadó cége, Jaspers auditora egyszerűen csak ránézett a térképre és egyetlen pillanat alatt romba döntötte a magyar kormány már régóta csiszolgatott autópályatrükkjét a 4-es főúton.”

Ezzel a balliberális kormányzat be is fejezte a 4-es úttal kapcsolatos ténykedését, s valós megoldást, azaz az építkezést az Orbán-kormány indította el, s ő is fejezi be. Pontosan úgy, ahogyan azt megígérték. Uniós trükkök, na meg koncessziós külföldi befektetők nélkül. Mert a lényeg mégiscsak az, hogy az M4-es megépül, s még idén biztonságban és gyorsan juthatunk e Budapestre rajta.