Kihirdették az M4-es gyorsforgalmi út Abony és Törökszentmiklós közötti szakaszára vonatkozó közbeszerzés végeredményét – adott hírt a Magyar Építők portálja. Az érintett szakaszon egy új Tisza-híd is megépül.

A Szolnok északi elkerülőjeként épülő út két fázisban valósul meg:

  1. Az első építési szakaszt a 90+859 és a 109+460 kilométerszelvény között a Colas Közlekedésépítő Zrt., a Colas Hungária Zrt. és a Duna Aszfalt Kft. kivitelezi;
  2. S második szakaszt a 109+460 és a 118+000 kilométer szelvények között a Duna Aszfalt építi meg.

Az első, 18,6 kilométeres szakaszon az alábbi három különszintű csomópont jön létre:

Abony keleti lejárója; a 32-es főút csomópontja és a 3225-ös út csomópontja. Emellett 18 főbb műtárgyat építenek meg, köztük egy 168 méter szerkezeti hosszal bíró Zagyva-hidat, továbbá a 110 méteres Millér-hidat. Ez a szakasz nettó 67,8 milliárd forintos szerződéses értéken valósul meg.

A második szakaszon a nyertes feladata a 8,54 kilométeres útvonalon a Törökszentmiklós nyugati részét bekötő különszintű csomópont kivitelezése.

Emellett 9 főbb műtárgy kerül megépítésre, melyek közül kiemelkedik egy új Tisza-híd 756 méteres szerkezeti hosszal, valamint a Tisza ártér feletti híd 416 méteres szerkezeti hosszal. A második szakasz szerződés értéke nettó 57,4 milliárd forint.


A Budapesttől a román határnál fekvő Nagykerekiig létrejövő M4-esen ez a helyzet a különböző szakaszokon:

Üllő és Cegléd között zajlik a munka;

akárcsak Cegléd és Abony között;

a most szóban forgó szakaszt követő Törökszentmiklós-Püspökladány szakaszra tavaly áprilisban jelent meg a tervezői közbeszerzés;

a Püspökladány és Berettyóújfalu közötti 30 kilométeres szakaszról tavaly nyáron derültek ki az első információk;

míg Berettyóújfalu és Nagykereki között zajlik a kivitelezés – adott hírt a Magyar Építők.