A négy kilométeres szakasz följavítása megmutatta ismét, ami tudott: a térségnek és benne Szolnoknak nagy szüksége van az elkerülő utakra és egy újabb Tisza-hídra.

A fölújítás nemcsak az útfelületre vonatkozott, hanem a Szent István-híd dilatációs szerkezetét is “igazították”, ahogyan a Holt-Tiszán átívelő hídra is ráfért a följavítás. Mindezek két szakaszban, összesen 105 nap alatt történtek meg és bár szinte csak a fél utat kellett lezárni a biztonságos munkavégzést segítendő, olykor előfordult, hogy teljes útzás keserítette meg az autósok életét. No meg a városlakókét, hiszen ilyenkor a 4-es út teljes forgalma átzúdult a városon.

A város és az építők azért ünnepeltek – ha szerényen is-, mert ezzel is közelebb került a térség az M4-es út Szolnokot elkerülő északi szakaszának megépítéséhez, amihez viszont elengedhetetlen, hogy maga az M4-es a mostani tempóban épüljön tovább – mondta Szalay Ferenc, a megyeszékhely polgármestere. – Az M4-es, az elkerülők és a hidak a város gazdasági tovább fejlődésének talán legfontosabb részei, egyben élhetőbbé is teszik majd Szolnokot a túlzott forgalom kivezetésével.

Az útfölújítás, a padkák biztonságosabbá tétele, a két híd följavítása összesen 340 millió forintba került, csak hazai forrás fölhasználásával.