Tizenöt éve ismerik el Szolnokon a halmozottan hátrányos helyzetű alap- és középfokú oktatási intézmények tanulóinak kiemelkedő teljesítményét. Az eseménynek ezúttal is a városháza díszterme adott otthont, dr. Kállai Mária országgyűlési képviselő és Szalay Ferenc polgármester köszöntötte a fiatalokat.

A díjazottak 2019 évben példaértékű tanulmányi-, sport és közösségi teljesítményt nyújtó, – szociális körülményeik alapján rászoruló – szolnoki általános-, és középfokú oktatási intézményekben és tehetséggondozó kollégiumokban tanulók.
Mindenkinek van egy álma – kezdte beszédét dr. Kállai Mária. – Ezért az álomért sokat kell küzdeni, amíg megvalósul. Ti, akik itt vagytok, ilyen fiatalok vagytok. Álmaitok megvalósításáért nagyon sokat dolgoztok, azonban ehhez szükség van az iskolátok, családotok támogatására is. Köszönet nekik ezért, és természetesen köszönet az Integrációs Bizottság tevékenységéért is. Nektek pedig kívánom, hogy érjétek el álmaitokat!
Nagyon sok és komoly munka van mögöttetek, ti már bizonyítottátok, hogy kitartóak, szorgalmasak és céltudatosak vagytok! – mondta Szalay Ferenc polgármester. – Ahhoz, hogy később az életben is érvényesüljetek majd, meg kell maradnotok ilyennek! Ma értéke van a tudásnak, ám az a tudás nem csupán a diplomát jelenti, hanem a szakmunka becsületét is. Fontos, hogy higgyetek magatokban, és megtaláljátok az útját tehetségetek kibontakoztatásának is!
A polgármester ezután szintén megköszönte a szülők, az iskolák és az Integrációs Bizottság munkáját is.
Idén 21 oktatási intézményből és 4 városi Tanoda programból 44 általános-, és 29 középfokú – oktatási intézményben tanuló, szociális körülményei alapján halmozottan hátrányos helyzetű diákot ismertek el. Mindannyiuk tanulmányi előmenetelét szorgalom és folyamatos javulás jellemzi, magatartása és szorgalma példaértékű, és/vagy közösségeikben kiemelkedő – szervező, kulturális, sport, illetve művészeti – tevékenységet végeznek.
Örvendetes, hogy azon oktatási intézmények, melyekben átlagot meghaladóan jelennek meg halmozottan hátrányos helyzetű, és szociális hátrányokkal küzdő tanulók, egyre nagyobb szerepet vállalnak az integrált oktatás, a köznevelési-, és közoktatási esélyegyenlőség, az értékközvetítés és a teljesítményértékelés rendszerszerű megteremtésében.
Az elmúlt 15 év bebizonyította, hogy Szolnok társadalmi felzárkózást támogató politikája nyomán erősödő hátránykompenzáló-, tehetséggondozó-, tanulási és szakképzési utak mind magasabb szintű teljesítmények eléréséhez segítik hozzá Szolnok város diákjait.