A jövő az agyament(nek) tűnő kezdeményezéseké, most kaphat gellert egy-egy olyan ötlet a kreatív elmékben, ami a koronavírus utáni élet nélkülözhetetlen, de legalábbis népszerű vállalkozásává mutálódhat.
Home office ott is, ahol eddig nem volt, fizetésmegvonás mindenfelé, kondenzcsíkot húz a munkanélküliség, kapkodjuk a fejünket a gazdasági mentőcsomagok láttán, ez a COVID-19 effektus. Lehet ezen keseregni, lehet a jövőt borúsan látni, de lesznek olyanok, akik előbb-utóbb kihúzzák a fejüket a homokból, és elkezdenek ötletelni. Kezdj el te is, az nem bűn!
A 2008-as válság szülte többek közt az AirBnB-t, az Übert, amiket akkor nagyjából mindenki kutyázott, ma meg már megkerülhetetlen – oké, előbbi dögrováson, dehát az elmúlt évtizedben volt ideje kitermelni azt az egy szűk esztendőt, ami most várja – piaci szereplők, olyan bizniszek, amikre iparágak épülnek.
Szóval jöhetnek az olyan cuccok, mint a mozgó, csomagolásmentes boltok, pöpec mobilalkalmazással, vagy a virtuálisan bejárható marketplace-ek, ahol minden real-time, de az online zöldséges (amire talán már van is példa Budapesten), pékség is ilyesmi lehet. Azt már meg sem említem, hogy a közösségi távolság mindenkit nyitottabbá fog tenni a podcastek, digitális eszközök használatára. Ezzel a felfogással lehet túlélni.